От смъртта на Джани Версаче изминаха повече от десет години, а името му все още остава един от символите на красотата и е сред най-уважаваните марки в света на модата. Той е човекът, който е създал концепцията за "супер-модел" и модерните жени по целия свят обожават „Медуза“, чиято глава е емблема на модната му къщата.
На 2.10. 1946 г. в Калабрия (Италия) са ражда гений. Нито родителите му, нито самият Джани Версаче тогава е имал представа, че след малко повече от тридесет години творенията му ще бъдат обожавани от хиляди по света. Майката на бъдещата модна звезда на висша мода и прет-а-порте е моден дизайнер. Тя е тази, която е посветила сина си в тайните и триковете на шиенето и на модата. През 1978 г. с подкрепата на брат си Санто, Версаче си открива собствена фирма.
През същата тази година, била създадена и представена първата му колекция.Която се характеризира с необичайни(не традиционни) стилове, оригинален подход към използването на материалите и богатата цветова гама.Колекцията получила много положителни отзиви от пресата и поставила началото на една зашеметяваща кариера на своя създател.
След няколко години на развитие или по-точно през 1982 г., Версаче вече е известен и всепризнат дизайнер.Тогава той започва като дизайнер на костюми за „Ла Скала“. Версаче сътворява костюмите и облеклата на героите от театъра, операта и балета. Негови творби са се появили в такива продукции като"Josephlegende" (1982),"Дон Паскуале" (1984), "Salone" (1987), "Доктор Фауст" (1989), "Малро ОУ ла Metamorphose де Dieux" (1986), "Леда и лебедът" (1987) и "Шака Зулу" (1989). Версаче е и автор на облеклата за "Дизайн" (1994),"Vanitas - Ricami д Decori - Decori д Ricami», "Мъже без вратовръзки» (1994),"Не ме безпокойте" (1995) и "Рок и Royalty» (1996).
Списък с награди на дизайнера е наистина впечатляващ. Но голямата награда е любовта на феновете .Джани Версаче е забележителен талант. Тайната на успеха му е, че той винаги „поставя“ в нашите сърца изкуството.Любовта на почитателите му идва и от факта, че е много искрен. Той обичаше да казва:
"Моето вдъхновение - не е резултат на обучение, а идва от инстинкт,"
Той винаги следва този свой инстинкт в работата си, за да докаже, че това е правилният начин.Неговата гениалност се състой в това че той е в състояние да комбинира кожа с коприна и дантела, стилът барока и футуризма. Джани Версаче е дизайнера който може да си позволи да създаде „тежка“ червена вечерна рокля. Резултатът при него е винаги е зашеметяващ:
Неописуема красота, изцяло пропита с еротика.това е неговият стил. Неговото творчество е наистина впечатляващо до момента на неговата смърт на 15 юли 1997 г. когато е застрелян пред своя дом в щата Маями, Флорида.Убит е от серийният убиец Андрю Филип Кунанан.Това разбира се не слага край на красивата приказка и неговите идеи биват продължени от сестра му и до днес.
Продуктови линии на Versace
Групата включва няколко продуктови линии на Версаче, а именно:
Gianni Versace Couture, Versus, Versace Jeans Couture, Versace Керамични дизайни, Versace Collection (който заменя Versace Classic през 2005 г.), Versace Sport както и Versace Home Collection В допълнение към производството на облекла и аксесоари, групата работи и хотел Palazzo.
Versace Home Collection 2012 година
Основната линия на модната къща е представена от дрехи, бижута, часовници, парфюми, козметика и домашно обзавеждане "висок клас" което почти винаги е ръчна изработка.
Лице на „Versace“ и знаменитостите
Сред феновете на „Versace“ има много известни хора. За дълго време, Елтън Джон беше облечен с „Versace“ . Друг фен на марката“ Versace“ е бил и Майкъл Джексън. За разлика от други модни къщи Версаче е "лицето" на компанията. Понякога компанията е прибягвала до привличането на "звездите". Ако другите модни къщи чакат някоя от „звездите“ да се появи на светско събитие с техен продукт и така да привлекат вниманието на медиите, то рекламната стратегия на „Versace“ е една крачка напред. Всяка една знаменитос която е била наета за "лице" на компанията получава парична награда. Например, участие в рекламната кампания на „Versace ‘‘през 2005 г. донася хонорар на Мадона от $ 10,5 млн. и право на безплатни дрехи от марка „Versace“ в продължение на 2 години.
1 коментара:
Марката и стилът на Версаче са извсестни.Има бласък има стил, харесват ми, но предполагат и голяма цена.Не знаех че произвеждат и такива аксесоари мислех си че само дрехи и чанти :)
Публикуване на коментар